ZADZWOŃ
609 850 372
ZNAJDŹ SZKOLENIE
Model usługowy IT w praktyce w oparciu o biblioteki ITIL®
IT ITIL
ITIL
UDOSTĘPNIAMY EBOOKI I VIDEOKURSY
Przez okres 3 miesięcy od zakończenia szkolenia udostępniamy Ci bezpłatnie wybrane pozycje

Ebooki


  • Zobacz fragment.
    Zarządzanie projektami IT. Przewodnik po metodykach
    Adam Koszlajda
OPIS SZKOLENIA

Celem szkolenia jest zaprezentowanie procesów i najlepszych praktyk ITIL® w ujęciu praktycznym. ITIL® jest zbiorem dobrych praktyk wspierającym transformację klasycznego podejścia do świadczenia usług IT w model usługowy oparty na wzajemnym rozumieniu potrzeb i partnerstwie z klientem.

Integralna częścią szkolenia jest warsztat przygotowujący do definiowania i wdrażania procesów IT. Z ostatnich badań firmy Forrester wynika, że ITIL ma pozytywny wpływ przede wszystkim na wydajność (85%), jakość usług (83%), ocenę pracy działów IT (65%) oraz na wygenerowanie oszczędności (41%). ITIL® umożliwia: - redukcję kosztów - budowanie relacji współpracy klientami/ biznesem opartej na wzroście zaufania - podniesienie jakości usług IT i zwiększenie wydajności poprzez standaryzację i ciągłe doskonalenia

WYMAGANIA

Brak wymogu formalnego przygotowania do szkolenia. Zalecanym jest jednak znajomość podstawowych zasad zarzadzania procesami.

KORZYŚCI

Jako uczestnik szkolenia:

  • Zrozumiesz czym jest model usługowy oparty o biblioteki ITIL®.
  • Poznasz techniki i narzędzia, które pozwolą efektywnie wdrożyć model usługowy IT w organizacji
  • Dowiesz się jak zaprojektować procesy IT, tak aby były efektywnie zarządzane

Po to by:

  • Podjąć decyzje o wdrożeniu modelu usługowego IT w organizacji
  • Lepiej rozumieć potrzeby klienta
  • Przygotować się do definiowania procesów w modelu usługowym IT i wdrożenia modelu usługowego
  • Zastosować najlepsze praktyki ITIL do redukcji kosztów, szybszej diagnozy problemów, skracania przestojów, większej kontroli wydatków.
  • Budować relacje oparte na współpracy poprzez łatwiejsze zrozumienie przez IT interesów strony biznesowej, wspólny i zrozumiały dla obu stron język i większe zaangażowanie IT
PLAN SZKOLENIA

Dzień 1

ITIL®– wprowadzenie

  • Organizacja IT
  • Współpraca IT-biznes
  • Podejście usługowe IT I tworzenie wartości dodanej w usługach

Funkcje

  • Centrum obsługi użytkowników (Service Desk)
  • Zarządzanie wsparciem technicznym
  • Zarządzanie eksploatacją systemów informatycznych
  • Zarządzanie aplikacjami

Cykl życia usług

  • Strategia usług

 - Zarządzanie strategiczne usługami IT

 - Zarządzanie portfelem usług

 - Zarządzanie finansowe usługami IT

 - Zarządzanie popytem

 - Zarządzanie relacjami z biznesem

  • Projektowanie usług

 - Zarządzanie katalogiem usług

 - Zarządzanie poziomem świadczenia usług (SLM),

 - Zarządzanie dostępnością (AM)

 - Zarządzanie potencjałem wykonawczym

 - Zarządzanie ciągłością świadczenia usług informatycznych

 - Zarządzanie bezpieczeństwem informacji (ISM)

 - Zarządzanie dostawcami

  • Przekazanie usług

 - Planowanie i wsparcie przekazania

 - Zarządzanie zmianą

 - Zarządzanie zasobami i konfiguracją usługi (SACM)

 - Zarządzanie wydaniami i wdrożeniami

 - Walidacja i testowanie usługi

 - Ocena zmiany

 - Zarządzanie wiedzą

  • Eksploatacja usług

 - Zarządzanie zdarzeniami

 - Zarządzanie incydentami

 - Realizacja wniosków

 - Zarządzanie problemami

 - Zarządzanie uprawnieniami dostępu

  • Ustawiczne doskonalenie usług

 - Miary

 - Proces doskonalenia

Dzień 2

Definiowanie procesu IT w modelu usługowym - warsztat

  • Wprowadzenie do modelowania

 - Efektywny proces jako filar realizacji strategii IT

 - Narzędzia, techniki, podejścia do modelowania – przegląd koncepcji i rozwiązań

  • Identyfikacja i tworzenia map procesów w organizacji  

 - Procesy główne i wspomagające

 - Identyfikacja przepływów międzyprocesowych – dane wyjściowe i wyjściowe

  • Modelowanie procesu – warsztat

 - Identyfikacja interesariuszy

 - Formułowanie celów i KPI

 - Definiowanie produktów procesu

 - Identyfikacja składowych procesu i produktów częściowych

 - Formułowanie opisu czynności

 - Przypisanie ról

  • Proces, podproces, instrukcja – efektywna dokumentacja  systemu zarządzania
  • Zarządzanie „białymi plamami„ - definiowanie powiązań międzyprocesowych
SZKOLENIA POWIĄZANE LEAN IT
Czas trwania
3 dni
Poziom
podstawowy
Certyfikat HELION
98
CENA PLN netto
0.00

Lokalizacja i terminy

Warszawa
1900 zł
Gliwice
1900 zł
Gliwice
1900 zł
Warszawa
1900 zł

Zamów dodatkowo

FORMULARZ
ZAMÓWIENIA
*
*
*
*

* tyczy się pól obowiązkowych

 

FORMULARZ ZAMÓWIENIA

GRATULACJE!
PODJĄŁEŚ ŚWIETNĄ DECYZJĘ!
Wkrótce skontaktuję się z Tobą nasz konsultant.
W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod telefonem,
mailem oraz na kanałach społecznościowych w godzinach 9:00 - 17:00.
PODSUMOWANIE FORMULARZA ZAMÓWIENIA*
Imię:
Nazwisko:
Telefon:
E-mail:
Firma:
Szkolenie:
Zamówienia dodatkowe:
Data:
Lokalizacja:
Cena: